پشتیبانی سایت پیشه ور: ۰۲۱۴۴۷۸۰۶۸۲
 
صفحه اصلی | درباره ما | تماس با ما | راهنمای سایت
وبسایت تخصصی بازرگانی برای پیشه وران صنعت خودرو
کالاها/خدمات تامین کنندگان خریداران
English
اعضاء طلایی
جدیدترین کالاهای به روزرسانی شده
جدیدترین کاربران


آموزش مراحل ثبت نام در سایت پیشه ور دات کام 

   دستورالعمل سرویس و تعمیرات پژو 405 (قسمت هفتم)
(تاریخ درج : یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۱)

 

تعميرات موتور روي خودرو :

عمليات زير مي توانند هنگامي كه موتور بر روي خودرو است انجام شوند :

الف - تست فشار كمپرس

ب - مونتاژ و دمونتاژ قالپاق سوپاپ

ج - مونتاژ و دمونتاژ پولي سر ميل لنگ

د - مونتاژ و دمونتاژ درپوش تسمه تايم

ه - تنظيم ، مونتاژ و دمونتاژ تسمه تايم

ز - تعويض كاسه نمد روغن ميل سوپاپ

ح - بازرسي ، مونتاژ و دمونتاژ ميل بادامكها و پيروها

ط - تنظيم و بازرسي لقي سوپاپها  ، فيلترگيري

ي - مونتاژ و دمونتاژ سر سيلندر

ك - وكربورايزينگ بلوك سيلندر و پيستونها

ل - مونتاژ و دمونتاژ و تعميرات پمپ روغن

ن - تعويض كاسه نمد روغن ميل لنگ

س - تعويض و بازرسي ضربه گيرهاي موتور و گيربكس

ع - مونتاژ و دمونتاژ و بازرسي فلويويل

 

مونتاژ موتور/سوراخهای تنظیم زمان بندی (Timing) - اطلاعات كلي و كاربردی

توجه : سعي نكنيد موتور را هنگامي كه ميل لنگ / سوپاپ در موقعيتي قفل هستند بچرخانيد. اگر موتور قرار است براي مدت طولاني در اين حالت باقي بماند بهتر است تا هشدارهای مناسبي درون خودرو و در قسمت موتور قرار دهيد. 
اين موضوع احتمال استارت ناگهانی و آسیب رسیدن به میل لنگ توسط پینهای نگهدارنده را کاهش می دهد. 
1- در تمامي مدلها ، سوراخهایي برای تنظيم زمان بندی در چرخ زنجیر (sprocket) ميل لنگ و پولي سر ميل لنگ تعبیه شده اند. این سوراخها براي علامت گذاری ميل لنگ و میل سوپاپ ها بكار مي روند تا از امكان برخورد سوپاپها با پيستونها جلوگيري شود در هنگامي كه تسمه تایم و یا سرسیلندر مونتاژ می شوند. هنگام تنظیم زمان بندی موتور در سر سیلندر و بلوک سیلندر برای جلوگیری از چرخش غیر ضروری میل لنگ و میل سوپاپ توسط پینهای خاصی آنها در وضعیت مناسب قفل می شوند.
2- درپوش تسمه تایم را جدا كنيد. 
3- ترمز دستی را بالا بکشید، جلوي ماشين را با جك بالا ببريد و آن را بر روی نگهدارنده های خودرو بگذارید . چرخ جلويي سمت راست را در بياوريد.
4- از زير جلوي خودرو ، دو بست نگهدارنده را آزاد کرده و محافظ پلاستيكي را از گلگیر جدا كنيد ، تا به پیچ پولي سر ميل لنگ دسترسي پیدا کنید. در صورت لزوم، شلنگهاي حاوی مایع خنک کن را از براکت جدا كنيد ، تا دسترسي بهتری ایجاد شود.  سپس ميل لنگ مي تواند با بكار بردن يك سوكت مناسب و ميله بلند که به پیچ پولی سر میل لنگ متصل است چرخانده شود. توجه كنيد كه ميل لنگ بايد هميشه در جهت عقربه ساعت بچرخد. 
5-  پولي سر ميل لنگ را تا وقتي سوراخهاي تنظيم زمان بندی بر روی چرخ زنجیر (چرخ تسمه) با سوراخهای روی  سر سيلندر تنظیم شوند بچرخانيد. به یاد داشته باشید سوراخها هنگامي تنظیم می شوند که اگر از سمت راست انتهای موتور نگاه کنید سوراخهاي چرخ زنجیر یا چرخ تسمه در موقعیت ساعت 8 قرار داشته باشند. 
و چرخ دنده ميل لنگ اگزوز وقتي در موقعيت ساعت 6 است هنگامي كه از سمت راست انتهايي موتور ديده شد
6- پولی در موقعیت خود با یک پیچ یا درل به قطر 8 میلیمتر محکم می شود. اگرچه پین قفل شونده مخصوص پژو 10 میلیمتر است اما انتهای آن برای قفل شدن در بلوک سیلندر 8 میلیمتر قطر دارد.
7- با قفل شدن پولي سر ميل لنگ  ، يك مته یا پیچ را در سوراخ زمان بندی چرخ زنجیر وارد کرده و آنرا در بلوک سیلندر قرار دهيد. اکنون میل لنگ و میل سوپاپ قفل می باشند.
 
 

 ادامه دارد.....

تعداد نظرات : 0
ارسال نظر
نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک :  
نظر شما :    
 جدیدترین اخبار

 
درج اطلاعات مربوط به کسب و کار در سایت پیشه ور رایگان بوده و مسئولیت آن با ثبت کننده می باشد- لطفاً در ارزیابی اعتبار و صحت اطلاعات ثبت شده دقت کافی را مبذول دارید - جهت شروع به درج اطلاعات کسب و کار خود ، لطفاً بر روی لینک عضویت رایگان کلیک نموده و پس از پر کردن فرم ثبت نام ، اطلاعات تجاری خود را که مربوط به فعالیتها ، کالاها و خدماتتان میشود ثبت نمایید
تمامي كالاها و خدمات اين فروشگاه، حسب مورد داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
طراحی سایت B2B و بهینه سازی سایت توسط طراحی سایت 24
Copyright (c) 2014 pishehvar.com