پشتیبانی سایت پیشه ور: ۰۲۱۴۴۷۸۰۶۸۲
 
صفحه اصلی | درباره ما | تماس با ما | راهنمای سایت
وبسایت تخصصی بازرگانی برای پیشه وران صنعت خودرو
کالاها/خدمات تامین کنندگان خریداران
English
اعضاء طلایی
جدیدترین کالاهای به روزرسانی شده
جدیدترین کاربران


آموزش مراحل ثبت نام در سایت پیشه ور دات کام 

   ده پیشرفت برتر تمام دوره ها در طراحی موتور خودرو-قسمت دوم
(تاریخ درج : دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۱)

 

اختصاصی پیشه ور
-توربوشارژها و سوپرشارژها اساسا کمپرسورهایی هستند که هوا را با فشار داخل موتور می فرستند
 
9- پر خورانی (ورود اجباری هوای بیشتر داخل موتور) FORCED INDUCTION
مزایا : توان بیشتر بدون تغییر در حجم موتور 
معایب : مصرف سوخت بیشتر ، تاخیر توربو
یک موتور نیاز به سه چیز برای تولید حرکت دارد : سوخت ، هوا و احتراق. رساندن هوای بیشتر به یک موتور توان تولیدی توسط پیستونهای موتور را افزایش می دهد. یک راه برای انجام این کار به مدت طولانی که اخیراً در حال تبدیل شدن به یک روش معمول میباشد استفاده از پرخورانی می باشد. احتمالا می دانید که این کار توسط وسایلی به نامهای توربو شارژ و سوپر شارژ انجام می گیرد. در یک موتور پرخوران ، هوا با فشاری بیش از معمول به داخل اتاقک احتراق فرستاده می شود و موجب تراکم بیشتر و تولید توان بیشتر در موتور می شود. 
توربوشارژ و سوپر شارژ ذاتا کمپرسورهایی هستند که هوا را با فشار داخل موتور میفرستند. سیستمهای پرخوران قبل از استفاده بر روی موتورهای خودروها در دهه 1960 ، مدتهای زیادی بر روی موتورهای هواپیماها استفاده می شدند. آنها مخصوصا در موتورهای کوچکی استفاده می شوند که بدون افزایش حجم موتور که سبب از دست رفتن راندمان ، سوخت آنها می شود می توانند توان اضافی تولید کنند.
یک مثال خوب مینی کوپر توربوشارژدار است که با یک موتور 1/6 لیتری می تواند بیش از 200 اسب بخار تولید کند. به علاوه در خودروهای با راندمان بالایی نظیر پورشه 911 توربو یا کوروت ZR-1 پرخوران موجب رشدی جهشی در توان تولیدی می شود. 
اما معایب ، خودروهای مجهز به توربوشارژ ، اغلب نیاز به سوخت زیادی دارند. همچنین مشکل تاخیر توربو وجود دارد به این معنا که رشد توان تا زمانی که مکانیزم چرخنده توربوشارژ در دورهای بالا قرار نگیرد احساس نمی شود. 
مهندسین در سالهای اخیر سعی در کاهش هر دو اثر نامطلوب فوق داشته اند و تا حد زیادی هم موفق بوده اند. با سخت گیرانه تر شدن استانداردهای مصرف سوخت و آلودگی ، بسیاری از خودروسازان از سیستم های پرخوران بر روی موتورهای کوچکتر استفاده  می کنند تا مجبور به ساخت موتورهای بزرگتر نباشند. 
برای مثال در پلتفورم جدیدترین هیوندای سوناتا قویترین موتور یک V6 نیست بلکه یک چهارسیلندرتوربو شارژ دار است.
تعداد نظرات : 1
هادی
چهار شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۵:۰۶
۱
۰
بله درسته . وجود توربو باعث کاهش مصرف سوخت هم میشه
ارسال نظر
نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک :  
نظر شما :    
 جدیدترین اخبار

 
درج اطلاعات مربوط به کسب و کار در سایت پیشه ور رایگان بوده و مسئولیت آن با ثبت کننده می باشد- لطفاً در ارزیابی اعتبار و صحت اطلاعات ثبت شده دقت کافی را مبذول دارید - جهت شروع به درج اطلاعات کسب و کار خود ، لطفاً بر روی لینک عضویت رایگان کلیک نموده و پس از پر کردن فرم ثبت نام ، اطلاعات تجاری خود را که مربوط به فعالیتها ، کالاها و خدماتتان میشود ثبت نمایید
تمامي كالاها و خدمات اين فروشگاه، حسب مورد داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
طراحی سایت B2B و بهینه سازی سایت توسط طراحی سایت 24
Copyright (c) 2014 pishehvar.com