پشتیبانی سایت پیشه ور: ۰۲۱۴۴۷۸۰۶۸۲
 
صفحه اصلی | درباره ما | تماس با ما | راهنمای سایت
وبسایت تخصصی بازرگانی برای پیشه وران صنعت خودرو
کالاها/خدمات تامین کنندگان خریداران
English
اعضاء طلایی
جدیدترین کالاهای به روزرسانی شده
جدیدترین کاربران


آموزش مراحل ثبت نام در سایت پیشه ور دات کام 

   ده پیشرفت برتر تمام دوره ها در طراحی موتور خودرو-قسمت اول
(تاریخ درج : شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۱)

 

اختصاصی پیشه ور

- فورد مدلT اولین خودروی تولید انبوه به شکل امروزی

 اغلب مردم می دانند که فورد مدل T به معنای واقعی اولین خودروی تولید انبوه و مقرون به صرفه ای بود که در دسترس مردم قرار گرفت . اما آیا می دانید که چه موتوری بر روی این خودرو قرار داشت ؟  فورد مدل T که در سال 1908 تولید انبوه شد از یک موتور 4 سیلندر 2/9 لیتری بهره می برد که تنها 22 اسب بخار توان تولید می کرد. این میزان توان در مقابل موتورهای هم حجم امروزی ناچیز است ،اما همین موتور در برابر موتور تک سیلندر اختراعی بنز در سال 1885 که تنها 2/3 اسب بخار توان تولید می کرد بسیار پر قدرت به نظر می رسد.

از آغاز تا کنون موتورهای خودروها به عنوان پشتوانه های خودرو دچار تحولات بزرگی شده اند. امروزه آنها پرقدرت تر ، با دوامتر ، کم آلاینده تر و بهره ورتر (تولید توان و گشتاور در برابر مصرف واحد سوخت ) میباشند که این بهبودها مرهون پیشرفتهای مداوم در تکنولوژی و طراحی موتور می باشند.
مهندسین خودرو به صورت مداوم درحال کار بر روی راههای بهبود موتورهای احتراق داخلی در مسیر گذار آن به آینده می باشند. فکر می کنید در بیش از 150 سال گذشته چه تعداد اختراع در این زمینه صورت گرفته است؟ در این مقالات ، 10 تا از مهمترین پیشرفتها و بهبودهای موتورهای احتراق داخلی در تمام دوره ها را به شما معرفی می کنیم. از انژکتور سوخت تا موتورهای هیبریدی ، نگاهی به این بهبودها می اندازیم و امید داریم که درک و بینش کلی نسبت به پیشرو بودن این تحولات به دست دهیم.  
 
- چهار مرحله یک موتور چهار زمانه
 
10) سیکل چهار زمانه (مرحله ای) موتور
مزایا : بهره وری (راندمان ) بیشتر سوخت ، آلایندگی کمتر
ایرادات : پیچیدگی بیشتر ، گرانتر برای تولید
به یاد دارید که موتور اختراعی بنز چگونه بود؟ علاوه بر داشتن یک پیستون یا یک سیلندر ، یک موتور دو زمانه بود شبیه بسیاری از موتورهای اولیه
. مرحله (زمانه) به حرکت کامل پیستون در موتور اطلاق می شود. موتورهای چهارزمانه یکی از اولین پیشرفتهای موتورهای احتراق داخلی در پایان سده 1800 میلادی بود. 
در یک موتور چهارزمانه ، چهار مرحله برای احتراق سوخت وجود دارد ، مکش ، تراکم ، انفجار (احتراق) و تخلیه . این مراحل در زمان دوبار رفت و برگشت کامل پیستون اتفاق می افتد. پیشتر موتورهای ساده تر دو زمانه ، همان کار را در دو مرحله انجام می دادند.  
امروزه موتورهای دو زمانه گاهی بر روی وسایل کوچکی نظیر دستگاههای چمنزنی و یا موتور سیکلتها و موتورهای صنعتی بزرگتر استفاده می شوند. 
موتورهای چهارزمانه چند مزیت دارند شامل بهبود راندمان سوخت ، استحکام بیشتر ، توان و گشتاور بیشتر و پخش آلاینده های کمتر. به هر روی در مقایسه با موتورهای دوزمانه آنها پیچیده تر و برای تولید گرانتر میباشند و نیاز به سوپاپهایی جهت ورود و خروج گاز دارند. جدای از این موتورهای چهارزمانه برای خودروها استاندارد شده اند و به این زودی جای خود را از دست نمی دهند. 
تعداد نظرات : 0
ارسال نظر
نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک :  
نظر شما :    
 جدیدترین اخبار

 
درج اطلاعات مربوط به کسب و کار در سایت پیشه ور رایگان بوده و مسئولیت آن با ثبت کننده می باشد- لطفاً در ارزیابی اعتبار و صحت اطلاعات ثبت شده دقت کافی را مبذول دارید - جهت شروع به درج اطلاعات کسب و کار خود ، لطفاً بر روی لینک عضویت رایگان کلیک نموده و پس از پر کردن فرم ثبت نام ، اطلاعات تجاری خود را که مربوط به فعالیتها ، کالاها و خدماتتان میشود ثبت نمایید
تمامي كالاها و خدمات اين فروشگاه، حسب مورد داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
طراحی سایت B2B و بهینه سازی سایت توسط طراحی سایت 24
Copyright (c) 2014 pishehvar.com