پشتیبانی سایت پیشه ور: ۰۲۱۴۴۷۸۰۶۸۲
 
صفحه اصلی | درباره ما | تماس با ما | راهنمای سایت
وبسایت تخصصی بازرگانی برای پیشه وران صنعت خودرو
کالاها/خدمات تامین کنندگان خریداران
English
اعضاء طلایی
جدیدترین کالاهای به روزرسانی شده
جدیدترین کاربران


آموزش مراحل ثبت نام در سایت پیشه ور دات کام 

   آزمونهای جدید تصادف و افزایش ایمنی خودروها
(تاریخ درج : چهار شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۱)

 آزمونهای جاری تصادف چگونه خودروها را ایمنتر می کند ؟

اگر شما ویدئوی یوتیوب را در مورد تصادف از جلو یک دستگاه شورلت میلبو 2009 و یک دستگاه بک ایر 1959 را دیده باشید به ایمنی خودروهای جدید پی برده اید . امروزه خودروها باید چهار استاندارد ایمنی فدرال وسایل نقلیه موتوری را که توسط (NHTSA (NATIONAL HIGHWAY TRAFFIC SAFETY ADMINISTRATION ارائه می شود بگذرانند. برنامه NHTSA برای خودروهای نو رتبه بندی ایمنی توسط (NCAP (NEW CAR ASSESMENT PRORAM  می باشد که این رتبه بندی توسط 5 ستاره تعریف شده می باشد .

(IIHS( INSURANCE INSTITUTE FOR HIHWAY SAFETY در جهت  برچیدن آزمونهای جداگانه ، توسط گروهی از بیمه گذاران خودرو با رتبه بندی خوب ، نسبتا خوب ، معمولی و ضعیف تاسیس شد . جدیدترین آزمون آنها ضربه از جلو به یک چهارم سمت چپ دماغه خودرو می باشد (تصویر را نگاه کنید) در اینجا آزمونهای تصادف که در طراحی خودروها در آمریکا مورد توجه قرار می گیرد را به صورت خلاصه ارائه می دهیم .
 
ضربه از روبرو
 
 
آزمونهای FMVSS208 و ضربه از روبروی NHTSA NCAP 
FMVSS 208 آزمون اصلی تصادف است که از سال آغاز آن در 1968 تغییراتی داشته است. در این آزمون برخورد به صورت مستقیم ، با تمام عرض خودرو با سرعت 30 مایل بر ساعت (48.3 کیلومتر بر ساعت) بدون بستن کمربند ایمنی توسط آدمک های با اندازه های مختلف صورت می گیرد . آزمون NCAP با سرعت 35 مایل بر ساعت (56.3 کیلومتر بر ساعت) با کمربند ایمنی بسته شده انجام می شود . 
 
 
آزمون IIHS ضربه از روبرو با سطح تماس کم
با سرعت 40 مایل بر ساعت (64.4 کیلومتر بر ساعت) ، خودروی مورد تست با 25% از سطح مقطع جلو به یک سطح محکم برخورد می کند . این قسمت از سطح مقطع که سیستم تعلیق جلو را در برگرفته معمولاً حداقل استحکام در برابر تصادف را دارد. خودروها در حین برخورد تمایل به چرخش داشته و سرنشینان تحت زاویه به جلو پرتاب می شوند. در اولین آزمونهای انجام شده در تابستان گذشته تعدادی از آدمکهای آزمایش به علت زاویه دار بودن پرتاب به جلو به ایربگهای جلو و جانبی برخورد نکرده و با برخورد به ستونها آسیبهای شدیدی دیدند. در طول آزمونها از 11 خودرو تنها نتیجه تصادف 3 خودرو راضی کننده بود. نتایج با قرارگیری یک بالشتک در جای پاهای جلو و همچنین روی ستونها و تقویت سازه داشبورد بهبود یافت. 
 
 
آزمون IIHS ضربه از جلو با سطح تماس متوسط
با سرعت 40 مایل در ساعت (64.4 کیلومتر بر ساعت) ، خودرو با یک سطح محکم با 40% از سطح مقطع جلوی خودرو برخورد می کند . سطح تماس با شبکه های شش گوشه آلومینیومی قابل انعطاف پوشانده شده است تا تصادف با اشیای نرمتر از بلوک بتونی هم شبیه سازی شود . هنگام ابداع این آزمون در سال 1995 بسیاری از خودروها نتایج ضعیفی به دست آوردند. تولید کنندگان نتایج را با تقویت اتاقک مسافر و تعبیه دو میله انتقال نیرو از محفظه موتور بهبود بخشیدند.
 
ضربه از بغل
 
 
آزمون FMSSV 214 و ضربه از بغل NHTSA NCAP , IIHS
در آزمون FMSSV 214 یک سازه 3000 پوندی (1360.8 کیلوگرم) با زاویه 63 درجه و سرعت 33/5 مایل در ساعت (53.9 کیلومتر بر ساعت) به بغل خودروی در حال تست برخورد می کند که برخورد یک تیرآهن بزرگ T شکل با همان سطح مقطع و سرعت 30 مایل در ساعت (48.3 کیلومتر بر ساعت) را شبیه سازی می کند. در آزمون NCAP سرعت سازه 38/5 مایل در ساعت (62 کیلومتر بر ساعت) می باشد. در آزمون IIHS از یک سورتمه 3300 پوندی (1496.9 کبلوگرم) با سرعت 31 مایل در ساعت (49.9 کیلومتر بر ساعت) زاویه 90 درجه استفاده می شود. ارتفاع بیشتر دماغه، سازه جلوی یک وانت بار بزرگ را شبیه سازی می کند. آزمون IIHS از آدمکهای  زن با اندازه کوچک در صندلیهای جلو و عقب استفاده می کند که سر آنها حدودا در مقابل لبه بالایی این سازه قرار می گیرد. در سال 2003 تنها 20% از خودروها موفق به گذراندن این آزمون شدند. امروزه اغلب خودروها از این آزمون سربلند بیرون می آیند و این مرهون تقویت سازه های کناری خودرو ، بالشتکهای بزرگتر درها و ستونها و همچنین وجود کیسه های هوای جانبی و پرده ای می باشد.
 
تصادف سقف
 
 
آزمونهای FMSSSV 216 و IIHS 
در آزمون NHTSA بازنگری شده برای سال 2013 ، یک صفحه تخت روی گوشه سقف خودرو می افتد که با نیرویی مساوی سه برابر وزن خودرو نباید حداکثر فرورفتگی بیش از 5 اینچ (12.7 سانتیمتر) باشد. کامیونتهایی با وزن ناخالص 6000 تا 10000 پوند (2721.6 تا 4535.9 کیلوگرم) باید همین استاندارد را برای 1/5 برابر وزن خود تا سال 2017 کسب نمایند. فرورفتگی سقف در صورت وجود فضایی مناسب در بالای سر برای یک سرنشین 5 فوت و 9 اینچی (175.26 سانتیمتر) مجاز است که از 5 اینچ (12.7 سانتیمتر) بیشتر شود. آزمون IIHS تقریباً با این آزمون یکسان است. نتیجه خوب در این آزمون زمانی است که سقف در برابر نیرویی چهار برابر وزن خودرو بیش از 5 اینچ(12.7 سانتیمتر) فرو نرود. مقاومت در برابر  نیرویی معادل 2/5 برابر  وزن خودرو یا کمتر  نتیجه ای ضعیف است (به معنای اینکه اگر در این حالت فرورفتگی به مرز 5 اینچ(12.7 سانتیمتر) برسد نتیجه ضعیف خواهد بود). در نتیجه بازنگری جدید استاندارد NHTSA به جز استفاده از سقف ها  با بالشتکهای ضخیم تر، فولادهای با مقاومت بالا نیز مورد استفاده قرار می گیرند.
 
امنیت سیستم سوخت رسانی
آزمون FMVSS 301 
آزمون FMVSS 301 جهت اطمینان از عدم نشتی سیستم سوخت رسانی در حین تصادف طراحی شده است. مشاهدات پس از انجام آزمونهای FMVSS 208 , 214 و آزمون خاص ضربه از عقب 301 که در آن مانعی با نیروی 4000 پوند (1814.4 کیلوگرم نیرو) و سرعت 30 مایل در ساعت (48.3 کیلومتر بر ساعت) از عقب به خودرو برخورد می کند صورت می گیرد. با باکی که 93% آن حاوی سوخت است نشتی یک خودرو پس از تصادف نباید بیش از یک اونس در دقیقه (28.35 گرم در دقیقه) باشد. چه این خودرو بر روی سقف قرار گیرد یا روی چهار چرخ و یا به بغل افتاده باشد. همچنین این تست برای نشتی الکترولیت خودروهای برقی نیز به کاربرد می رود.

 منبع CARANDDRIVER

تعداد نظرات : 1
هادی
چهار شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۵:۰۷
۲
۰
ایران خودرو کدوم یکی از اینا رو داره ؟ :D
ارسال نظر
نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک :  
نظر شما :    
 جدیدترین اخبار

 
درج اطلاعات مربوط به کسب و کار در سایت پیشه ور رایگان بوده و مسئولیت آن با ثبت کننده می باشد- لطفاً در ارزیابی اعتبار و صحت اطلاعات ثبت شده دقت کافی را مبذول دارید - جهت شروع به درج اطلاعات کسب و کار خود ، لطفاً بر روی لینک عضویت رایگان کلیک نموده و پس از پر کردن فرم ثبت نام ، اطلاعات تجاری خود را که مربوط به فعالیتها ، کالاها و خدماتتان میشود ثبت نمایید
تمامي كالاها و خدمات اين فروشگاه، حسب مورد داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
طراحی سایت B2B و بهینه سازی سایت توسط طراحی سایت 24
Copyright (c) 2014 pishehvar.com