پشتیبانی سایت پیشه ور: ۰۲۱۴۴۷۸۰۶۸۲
 
صفحه اصلی | درباره ما | تماس با ما | راهنمای سایت
وبسایت تخصصی بازرگانی برای پیشه وران صنعت خودرو
کالاها/خدمات تامین کنندگان خریداران
English
اعضاء طلایی
جدیدترین کالاهای به روزرسانی شده
جدیدترین کاربران


آموزش مراحل ثبت نام در سایت پیشه ور دات کام 

   عملکرد موتورهای احتراق داخلی به همراه قطعات آنها (قسمت پنجم)
(تاریخ درج : شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۱)

 شمع

يك موتور بدون شمع كارايي ندارد . اگر چه در موتورهاي ديزلي از سيستم پاششي جهت اشتعال استفاده مي شود. اما ما در حال صحبت در مورد موتورهاي معمولی هستيم كه با سيستم جرقه زني كار مي كند. تمامي شمعها براي جرقه زني سيستم مشابهي دادند. ولتاژ بالا از سيستمهاي الكتريكي به ترمينال انتهايي شمع اعمال مي شود. سپس از طريق يك هسته در ميان شمع عبور مي كند ( به طور نرمال تعدادي از مولفه هاي ضد اختلال جهت جلوگيري از اختلالات الكتريكي وجود دارند ) و وارد مركز الكترود در انتهاي شمع مي شود و با پرش جريان به طرف الكترود زمين جرقه ايجاد مي شود. 
واشر فشاري براي فشرده شدن طراحي شده است كه این فرایند با محكم كردن پيچ شمع در سر سيلندر انجام مي گيرد و كمك مي كند كه شمع در جاي خود محكم شود و از لرزيدن و حركت رو به عقب آن در محل قرارگیریش كه بر اثر نيروهاي ناشي از انفجار صورت مي گيرد جلوگيري مي كند. چيني روي شمع نقش يك عايق را بازي مي كند كه از انتقال تنش هاي ناشي از ولتاژ بالا از روي سر سيلندر جلوگيري مي كند تا سيستم بتواند جرقه لازم را توليد كند. 
نوع نمايش داده شده به نوع دماغه اي معروف است كه نوك از انتهاي شمع بيرون آمده است. انواع ديگر شمع يك الكترود مركزي دارد كه خودش از ميان شمع مي گذرد و الكترود زمين هم به برآمدگي انتهايي متصل است. مزيت نوع دماغه اي ايجاد جرقه بهتر در ميان مخلوط هوا و سوخت است. 
 
 
 
انواع الكترود زميني ( نوار زميني )
اين روزها انواع زيادي از الكترودهاي زميني در طراحي شمعها به كار برده مي شود ، از الكترودهاي Y شكل تا الكترودهاي شياردار كه در شمعهاي ماشينهاي مسابقات مي بينند و يا الكترودهاي سه تايي شبيه شمعهاي شركت بوش همه در حال تلاش براي بدست آوردن شمعهاي بهتري هستند و در اين راستا انواع مواد جديدي جهت ارتقاي اين قطعه کلیدی موتور و خودرو مورد استفاده قرار مي گيرد. شمعهاي تيتانيوم براي مثال قابليت هدايت الكتريكي بهتري نسبت به شمعهاي فولادي و برنجي دارند. بر اساس تئوري آنها جرقه اي قويتر و مطمئن تر توليد مي كنند.
فاصله هوايي شمع
فاصله هوايي بين دو الكترود بايد جهت ايجاد جرقه كاملا محاسبه شده و دقيق باشد. فاصله زياد جرقه را ضعيف مي كند و فاصله كم ممكن است باعث فرار جرقه در زمانی بسیار كم شود. اين فاصله به عواملي چون عمر موتور ، قابليتهاي ارتقا يافته موتور و ... بستگي كامل دارد.  ابزار فيلر جهت محاسبه اين فاصله وجود دارد و فاصله با خم كردن الكترود بيروني ( زمين) تنظيم مي شود. 
محدوده هاي حرارتي
يكي از مواردي كه در شمعها بسيار اهميت دارد ، محدوده حرارتي كاركرد آنهاست. محدوده حرارتي ، عبارتی است كه دماي نسبي نوك شمع هنگام كار را نشان مي دهد. طبقه بندي سرد و گرم اغلب اشتباه گرفته مي شوند . زيرا شمعهاي گرم در موتورهاي سرد ( موتورهايي با توان پايين ) استفاده مي شوند و بر عكس.  اين عنوان در مورد مشخصات خود شمع به کار می رود. شمع سرد مي تواند حرارت را خيلي سريع آزاد كند و بايد در موتورهايي كه گرم كار مي كنند و لين هستند به كار رود. يك شمع گرم مدت زمان طولاني تري حرارت را آزاد مي كند و بايد در موتورهايي كه نسبت تراكم كمتري دارند استفاده شود جايي كه نياز است حرارت براي جلوگيري از خود احتراقي محصولات احتراق باقي بماند.
تعداد نظرات : 0
ارسال نظر
نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک :  
نظر شما :    
 جدیدترین اخبار

 
درج اطلاعات مربوط به کسب و کار در سایت پیشه ور رایگان بوده و مسئولیت آن با ثبت کننده می باشد- لطفاً در ارزیابی اعتبار و صحت اطلاعات ثبت شده دقت کافی را مبذول دارید - جهت شروع به درج اطلاعات کسب و کار خود ، لطفاً بر روی لینک عضویت رایگان کلیک نموده و پس از پر کردن فرم ثبت نام ، اطلاعات تجاری خود را که مربوط به فعالیتها ، کالاها و خدماتتان میشود ثبت نمایید
تمامي كالاها و خدمات اين فروشگاه، حسب مورد داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
طراحی سایت B2B و بهینه سازی سایت توسط طراحی سایت 24
Copyright (c) 2014 pishehvar.com