پشتیبانی سایت پیشه ور: ۰۲۱۴۴۷۸۰۶۸۲
 
صفحه اصلی | درباره ما | تماس با ما | راهنمای سایت
وبسایت تخصصی بازرگانی برای پیشه وران صنعت خودرو
کالاها/خدمات تامین کنندگان خریداران
English
اعضاء طلایی
جدیدترین کالاهای به روزرسانی شده
جدیدترین کاربران


آموزش مراحل ثبت نام در سایت پیشه ور دات کام 

   عملكرد موتورهاي احتراق داخلي به همراه قطعات آنها (قسمت چهارم)
(تاریخ درج : دوشنبه ۵ تیر ۱۳۹۱)

تشخیص و بررسی زمان جرقه زنی
با توجه به سرعت کارکردن موتور برای اشخاص معمولی هم امکان تشخیص و بررسی زمان بندی جرقه وجود دارد. سیستم جرقه زنی با اتصال مستقیم به باتری و سپس یک کویل القایی که وظیف آن ایجاد ولتاژ بالا برای ایجاد جرقه در شمع است،  کار می کند. با توجه به طراحی سازنده، این جرقه زنی از سیلندر اول یا آخر شروع می شود. هنگامی که شمع در سیلندر یاد شده جرقه می زند یک سیکل القایی در وایرها براساس زمان بندی جرقه زنی جریان ایجاد می گردد. اگر دور موتور حدود 1100 دور در دقیقه باشد در هر دقیقه 550 جرقه زده می شود.(موتور 4 زمانه را به یاد داشته باشید). حال چگونه میتوان زمان بندی این سیستم را تشخیص داد؟  برای در اختیار داشتن راندمان بالا لازم است که این جرقه زنی در موقعیت مکانی خاص و در کسری از ثانیه صورت گیرد. جایی در جلوی موتور نزدیک پولی تسمه تایم یک شکاف وجود دارد که در روی قسمت فلزی مجاور آن ایجاد شده است ونمایشگر زاویه زمان بندی بر اساس حرکت میل لنگ می باشد. روی خود پولی هم یک برآمدگی، فرورفتگی و یا علامت سفید وجود دارد. با توجه به یکبار جرقه زدن در هر سیکل برای هر سیلندر چه زمانی برای مقابل هم قرار گرفتن علامتها بر روی پولی و موتور مناسب است؟ هر زمانی که احتراق انجام شود علامت سفید روی پولی باید در همان موقعیت مکانی یاد شده باشد. هر بار که دو علامت مقابل هم قرار می گیرند شمع یک سیلندر جرقه می زند.علامت روی پولی بر اساس زاویه حرکت میل لنگ تعریف می شود. برای مثال اگر علامت روی پولی با 10درجه ثبت شده باشد، این به معنای این است که شمع در 10 درجه قبل از نقطه مرگ بالا جرقه می زند. وقتی موتور بر عکس کار می کندزمان بندی تغییر میکند و بسته به سرعت کارموتور علامت باید نزدیکتر یا دورتر از نقطه مرگ بالا باشد. به یاد داشته باشید که در بعضی از موتورها علائم به سادگی با رنگ و یا سمبه ایجاد شده است وهیچ عددی روی آنها ثبت نشده است و این به معنای جرقه زنی در اولین پیستون دقیقا در نقطه مرگ بالا میباشد.
 

بررسی اولیه علائم زمانبندی
مهمترین موضوع این است که آیا نقطه مرگ بالا که تمامی زمان بندیها بر اساس آن صورت می گیرد به درستی تشخیص داده شده است؟ درمورد موتور 8 سیلندر روور زمانی معلوم گردید که این نقطه مرجع 12 درجه با نقطه مرگ بالای واقعی اختلاف دارد! حال چگونه صحت این موضوع مهم قابل تشخیص است؟ دوربینهای کوچک، گیجهای فیلر راههایی برای تشخیص این مورد است.


علائم زمان بندی روی پولیهای تسمه میل بادامک
همان علائم زمان بندی روی قطعه فلزی مجاور،روی پولی انتهای میل بادامک هم ایجاد شده است. ضرورتا این علائم برای تشخیص جهت صحیح هنگام تعویض تسمه تایم مورد استفاده قرار می گیرد. باید اطمینان داشت که موتور در جهت نقطه مرگ بالا می چرخد و بادامکها هم در همین راستا عمل می کنند. در غیر اینصورت بادامکها بد عمل کرده و این موضوع موجب کارکرد بد موتور خواهد شد. 

تعداد نظرات : 0
ارسال نظر
نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک :  
نظر شما :    
 جدیدترین اخبار

 
درج اطلاعات مربوط به کسب و کار در سایت پیشه ور رایگان بوده و مسئولیت آن با ثبت کننده می باشد- لطفاً در ارزیابی اعتبار و صحت اطلاعات ثبت شده دقت کافی را مبذول دارید - جهت شروع به درج اطلاعات کسب و کار خود ، لطفاً بر روی لینک عضویت رایگان کلیک نموده و پس از پر کردن فرم ثبت نام ، اطلاعات تجاری خود را که مربوط به فعالیتها ، کالاها و خدماتتان میشود ثبت نمایید
تمامي كالاها و خدمات اين فروشگاه، حسب مورد داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
طراحی سایت B2B و بهینه سازی سایت توسط طراحی سایت 24
Copyright (c) 2014 pishehvar.com